Juleweekend - vi ringer julen ind med julebutik og madboder foran museet

.

Vælg billetter

Fri adgang
I weekenden 26. – 27. november inviterer Hempel Glasmuseum indenfor til julemarked med julebutik, madboder, kunsthåndværkerboder, juletræssalg, julerestaurant og pandekager over bål
Som det efterhånden er tradition i første weekend i advent, tændes det store hjerte i museets store vindue ud mod Isefjorden første lørdag i advent. Som noget nyt kan man nu også nyde både hjertet og udsigten inde fra museets store sal.
I weekenden 26.-27. november åbnes nemlig til ikke bare et smukt og fristende julemarked, museet inviterer også indenfor i den genåbnede permanente samling – helt gratis.
I julebutikken vil man kunne finde alt fra kalendergaver, over værtindegaver til smukke og anderledes julegaver. Og leder man efter årets mandelgave, vil man finde et helt tema over grisen til mandelgaven, både de spiselige og dem, der mest er til pynt.
Og så er der naturligvis juletræspynt i glas og andre materialer – og smukke glas til julebordet.
Indenfor i museets atriumgård vil man kunne gøre gode køb hos forskellige kunsthåndværker-boder med fx uldvarer fra Jættevanten, natursæber fra Sæbeværkstedet, muleposer og puder fra By Mule, kort fra Ester Sarto, mosaikborde og keramik fra Anja Kirkeby oma. Og så vil man kunne møde en 1. års studerende fra glas- og keramikuddannelsen under Det Kongelige Akademi, Lærke Laura, som også har lidt varer med.
Udenfor finder man fristende madboder med mad og drikke til at tage med hjem til julens borde, eller til at spise og drikke på stedet. Her finder man museets gløgg- og kaffebod, Asmindrup Slagtehus med julens gode pølser, gourmetbageriet Tír Bakery, Holbæk Bryghus og Odsherreds Kafferisteri. Og er man sulten, kan man enten forsyne sig fra Martizollis italienske foodtruck, eller gå i museets restaurant og nyde en skøn julefrokost.
På pladsen foran museet disker Det Vilde Køkken op med skønne pandekager med vilde urter, som børn og bålglade sjæle selv kan bage.
Og hvis man vil have årets juletræ med hjem, så står Hørlykkegaard klar med et flot udvalg.
Julemarkedet har åbent fra kl. 11 til 16 begge dage.

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google